V nabiralniku mojega novega domovanja so se začele nabirati položnice. Večina jih je sicer še za pretekli mesec, tako da me zaradi njih (še) ne boli glava, dobivam pa počasi občutek, kaj me čaka v prihodnjih mesecih. Bi kdo zaposlil zateženo mamo samohranilko s premalo časa? Ne? Se mi je zdelo.
Pustimo podrobnosti. Ena od položnic v nabiralniku je priromala z meni tako ljubega RTV-ja, javnega zavoda, mimo katerega se vsak dan sprehodim na poti v službo in nazaj. Vsakič znova me fascinira število tam parkiranih službenih vozil in ljudi na čik pavzah, predvsem zato, ker poskušam vso to gmoto pločevine, ljudi (pa še ogromne, grde stavbe) nekako povezati z zanič vsebino, ki mi jo nacionalna televizija ponuja, ko po pomoti kliknem na katerega od njenih programov.
Edini pametni zaključek, do katerega lahko pridem, je ta, da je toliko ljudi potrebnih, da delaš zanič program. Tako zelo zanič, da od nekje potegneš celo tako budalaštino, kot je varuhinja pravic poslušalcev in gledalcev. Se tej isti varuhinji lahko pritožim, ker nočem gledati prvega in drugega programa?
Moje drage nacionalke namreč čisto nič ne moti moj prezir do nje, še manj dejstvo, da njenih programov (razen res redkih izjem) ne spremljam. Mesečno želijo od mene 11 evrov in še malo. Saj ni veliko, boste rekli, a če začnem seštevati, koliko denarja zbere javni zavod samo z naročninami, ki smo jih (očitno) prisiljeni plačevati vsi, ki v stanovanju premoremo škatlo, televizija imenovano, se res sprašujem, kam ves ta denar stlačijo. V avtomobile? Opremo?
Definitivno ne v dober program, ker se v tem trenutku pri milem bogu ne morem spomniti, kdaj in zakaj sem na prvem ali drugem programu videla kako dobro oddajo ali film. Edina zabavna stvar so prenosi iz državnega zbora, a pri teh si kakih velikih zaslug RTV pač ne more pripisovati.
Pošteno priznam, da sem prelena, da bi šla brskat, na podlagi katerega zakona mi gospodje s Kolodvorske zaračunavajo RTV prispevek, bi pa z veseljem – ta prispevek ukinila. Iz čistega principa. V zameno za to zahtevam (ponujam?), da mi nacionalka ukine tako prvi in drugi program, ki zgolj zasedata mesto na mojem daljincu in delata gužvo, kadar brezciljno preklapljam kanale gor in dol.
Tudi to ne bo šlo? Nič novega. Tudi na to, da bi mi kdo uspel razložiti, kakšna bi bila konkretna povezava med znižanjem cene RTV naročnine in (baje) posledičnim padcem inflacije, še vedno zaman čakam. Ko gre za nacionalko, njene programe in naročnine se mi vse skupaj zdi kot neka slaba znanstvena fantastika, ki je moj mali, omejeni um pač ne more razumeti. Lahko le pridno plačujem položnice, občudujem avtomobile, na katerih se bohoti stric s piščalko, in poskušam uporabljati daljinca brez tipk s številkama 1 in 2.
No, pa pejmo. Na ’sprehod’ mimo RTV hiše. Ob štirih se namreč dobimo na Šlajmerjevi. Da ne bi kdo slučajno zatajil. Obljubim, da jutri potem njega spljuvam v kakem trapastem blog zapisu;)






24.04.2008 ob 13:25
Zanimivo.
24.04.2008 ob 13:44
Pravzaprav človek niti une škatle ne potrebuje, ga najdejo na podlagi priključka za elektriko. Logična povezava nacionalne tv hiše je, da pač tisti, ki ima elektriko, ima tudi tv… Mater jim!!!!
24.04.2008 ob 15:33
Meni še vseeno paše pogledat dnevnik in pa vreme z normalnimi novinarji in napovedovalci, ki se ne trudijo dramatizirati v vsakem stavku in me ne bolijo ušesa po polurnem poslušanju.
Pri njih mi je všeč, da imajo še vedno kar nekaj izobraževalnega programa (dokumentarci) in da je med tistimi filmi, ki jih zavrtijo, velik odstotek celo gledljivih, kar za konkurenco, kjer prevladujejo butaste komedije ali eksplozivni filmi s predvidljivo vsebino, težko rečemo.
Vseeno pa bi bilo, če se nas ne bi trudili tako zabavati. Ker jim ne gre.
24.04.2008 ob 15:33
Tole natisneš, izpolniš za 36 mesecev, potem pa pri notarju overiš. To te bo stalo cca. toliko, kot dva meseca RTV prispevka, velja pa za tri leta. Do sedaj še nisem od nikogar slišal, da bi kdo prišel preverjat, sicer pa brez naloga itak nihče nima vstopa v tvoj dom. ;)
24.04.2008 ob 15:52
TV Slovenija zaradi že nekaj let enakega RTV prispevka varčuje, zato predvaja precej vsebin iz arhiva. Še zlasti je to očitno ob sobotah in nedeljah.
24.04.2008 ob 16:08
Uf blazno pronicljivo. Obuj raje čevlje in se odpravi na sprehod pa ne mimo RTV-ja. Predlagam, da škatlo vržeš čez okno, nehaš buljiti vanjo in se zamotiš s čim bolj perspektivnim naročnine pa ti ne bo treba več plačevati…
24.04.2008 ob 16:18
Kaže, da smo zaradi tega RTV prispevka na istem kot drugi Evropski narodi: Irci plačajo 160€ na leto in se bunijo, ker je nacionalka zanič (in še res je), Švedi se bunijo in nočejo plačevati (kolegica ima tv v omari, da jo lahko po potrebi skrije), pri nas pa je očitno enako. Torej, nič plačevanja in TV v omaro! :-D
24.04.2008 ob 16:25
@Darja: jaz imam elektriko, nimam TV-ja in ne plačujem RTV naročnine. Čudno, ne? Ampak ja, verjamem, da je pisarjenje po blogih izvrstna sprostitev, pa čeprav se piše kar na pamet brez preverjanja dejstev.
@Kerlc: Dnevnik in 24 ur se da oboje brez problema v živo spremljat prek interneta.
24.04.2008 ob 16:36
Se pridružujem temu kar je napisal @kerlc…
Včasih imajo komercialne televizije preveč
senzacionalno poročanje. Moti me odkrivanje afer
v čisto vsem kar se zgodi v naši mali državici.
24.04.2008 ob 17:25
Kolikor vem se da tipke na daljincu nastavit na poljubne programe
24.04.2008 ob 17:40
Aha, se pravi, da je možnost odjaviti TV? Ker meni so nazadnje rekli, da to ni mogoče, pa se mi ni dalo več ubadati. Namig, hvala za namig. :)
24.04.2008 ob 18:00
Meni se zdi,da sem že nekje objavil,da ukinejo drugi program RTV-ja,ker tako bi lahko bil vsaj prvi malo bolj za pogledat.Hvala bogu,da spremljam italijanskega,ker ga ne plačam,kar tudi več nudi.Oni ga plačujejo precej manj,pa več vidijo in bi se odločil,da bi plačeval njim za RTV naročnino.Trebalo bi dati v postopek za naše državljane če bi bili tudi oni za to.
24.04.2008 ob 19:53
Že nekajkrat sem se spraševal “A nam je treba?”. A so očitno v ozadju spet kakšni debilni zakoni, da TV ima vsak in naj pol plača. Pa če gleda ali ne. Tudi za radio je nekaj zraven. Če mi zaračunajo za kakšen discovery, dam pa rade volje 10€ na mesec. Nacionalnka, bo pa morala krepko pljunt v roke, da bo kakšna oddaja zanimanja vredna.
24.04.2008 ob 20:16
@interista: POP TV in Kanal A sta tudi dva programa. Katerega od njiju bi ukinil? Obadva predvajata filme po n-krat. Obenem pa še Bruhbraderja in ostala resničnostna jajca.
24.04.2008 ob 21:59
… potem pa ti bo preostalo samo še, da Big brother gledaš … :)
24.04.2008 ob 22:39
Nacionalka je zanič, komercialke pa so naravnost škodljive, ker pa ljudem ne moreš določati kaj bodo gledali (kar je prav) je kot je.
Dobro je, da obstaja tv, ki ni obremenjena s prihodki, ni pa dobro, da to svojo neobremenjenost izkorišča za neproduktivnost, žal pa deluje po načelu javnih podjetij zato najbrž ne more biti bolje.
Si pa mislim, da, če je nacionalnem interesu imeti takšno tv naj se plačuje iz proračuna. Naj jo plačujejo tudi tisti, ki nimajo tv, ker je pač nacionalnega pomena. Ne bodo se razlikovali od tistih, ki tv sicer imajo vendar rt v slo ne gledajo in ne poslušajo. V končni fazi z mojim denarjem financirajo tudi cerkev (ker je revna), pa me nihče nič ne vpraša. Naj uvedejo cerkveni davek, da se pokaže kje ima kdo oltar.
Mislim, da večina na banki.
25.04.2008 ob 08:02
Mnja … na Šlajmerjevo pa se nihče od komentatorjev ni privlekel!? Pa čisto blizu RTV-ja je;-D
25.04.2008 ob 09:32
Jz se strinjam z kerlc’em. Če primerjam RTVSLO z ostalimi programi iz naše preljube Slovenije, katere lahko ulovim na sobno anteno, je to še najmanjše zlo. Edino kar me moti je to, da je potrebno plačevati naročnino, kljub temu, da vrtijo reklame. Mi je pa všeč kvaliteta filmov, da ni med filmom posiljevanja z raznimi fluorescentnovijoličnimi produkti :)
Ne vem, če bi že izbiral, bi sigurno raje ukinil A in pop. O ja :evil:
26.04.2008 ob 17:26
Jah … fino. Ta zapis boš lahko poslala varuhinji pravic poslušalcev in gledalcev. Odgovor so ti dolžni posredovat. Enako velja za drugovrstne pritožbe … odgovore morajo podat sami uredniki ali drugi vpleteni. Aja … funkcije pa niso potegnili od nekje, ampak obstaja v drugih evropskih državah kot samo po sebi umeven pojem. Tako da ne gre za kakšno ekstra izvirno pogruntavščino, ampak kvečjemu za poskus nadomestitve manjka samo po sebi umevnega.
Seveda pa tebi konkretno to omogočeno sodelovanje javnosti pač odsvetujem, z ozirom na to, da je tvoje mnenje o funkciji varuha avtomatično zaničevalno in meniš, da gre za budalaštino. Jebi ga. Še dobro, da imamo blog in lahko vsak pove, kaj ga žuli, pa še za možne konsekvence se ni treba nič bat … razen če opljuvaš Judovo ali Mrkaića … se razume … hehe …
27.04.2008 ob 12:48
đizus, men se zdi, da Miša trpi neuresničenje VARUHINJE ČLOVEKOVIH PRAVIC. oziroma si želi-pa ne gre.
kot sem rekla, jebeno je to, ko hočeš bit pomemben na vsak način v bistvu si pa pase…
27.04.2008 ob 16:20
@roxy:
Po čem to sklepaš. Argumente prosim. Saj še začela ni.
Zakaj bi bil problem v tem, da bi hotel bit nekdo pomemben? … Kaj je narobe s tem? Si ti želiš bit nepomembna ali pač ne vidiš opcije, kako neki bi bila lahko pomembna. Pomembno je, na kakšen način in zakaj si nekdo želi bit pomemben in kako in zakaj to uresničuje. Sicer so taki dovtipi prezvezni, ker si vsak želi bit pomemben, pa nima veze, ali se silom okoliščin orientira na družinsko sfero, kafansko ali katero drugo … tudi v javnem smislu. In kdo neki je kdaj pase??? Kako se glasi definicija biti pase?
28.04.2008 ob 08:30
@Simona; Kako je lahko nekdo, ki je svojo kariero zgradil na nacionalki, varuh pravic poslušalcev in gledalcev? Sliši se mi približno tako, kot da bi Jankoviča imenovali za varuha pravic potrošnikov.
28.04.2008 ob 13:30
“…dejstvo, da njenih programov (razen res redkih izjem) ne spremljam” in “…ne morem spomniti, kdaj in zakaj sem na prvem ali drugem programu videla kako dobro oddajo ali film.”
Tole dvoje ne gre skupaj. Kako lahko veš da je program zanič, če ga ne gledaš :) Se pa deloma strinjam s tabo. Program je sicer negledljiv, je pa kvalitetno narejen ;)
Edino dnevnik, studio city in hri-bar bi pogrešal kakega pol leta, če se ukine RTVSLO :D
30.04.2008 ob 14:15
@zloba:
Se strinjam. Na pogled gre za totalen paradoks. Vendar v tej funkciji vedno nastopa oseba, ki ima s tem medijem izkušnje in nekako velja za alfo in omega persono s tega področja. Večinoma po svetu, baje, gre za profile iz informativnega programa. Ampak pri nas to itak nima veze, ker imamo znotraj informativnega programa paletico razvedrilnežev, za kakršne je Miša ultra omega razgledana, nepristranska in lucidna oseba. Seveda je slovenski prostor majhen. Mi imamo par obskurnih komercialnih televizij, kjer se gor pasejo neki večni amaterji, PoPTv in RTV. Konec maše. Zato vsaj na videz večja neodvisnost sploh možna ni, razen če bi to funkcijo dodelili kakšnemu štromarju, ki nikoli ni videl televizije od blizu. Klinc.
No, in s tega vidika se mi Miša sploh ne zdi slab izbor, čeprav je jasno, da bo morala to šele dokazat. In se strinjam, da bodo sigurno vršeni tudi pritiski nanjo in se bo morala še kako boriti za osnovo ohranitve neodvisne “identitete” tega poslanstva. V vsakem primeru pa bo sukanje mečev tudi lahko opazno preko odgovorov, ki so nujnost s strani uredništev. Pa preko oddaje, ki bo na sporedu vsak mesec kot nekakšen prerez perečih “kršitev” oziroma pritožb na nebuloze. Bomo videli, kako bo. Ideja se mi ne zdi slaba, če ne zaradi drugega, zaradi večje transparentnosti. Transparentnosti česa … no, o tem bomo pa lahko še bloge pisali mogoče … hehe …
Lp
30.04.2008 ob 15:36
@Komentator … na podlagi tistih izjem si človek lahki ustvari sodbo, koliko je ‘objektivna’ pa je stvar presoje vsakega posameznika, bralca;)
@Simona; Ja, res je, MM bi marsikoga v tej deželi lahko marsikaj naučila in strinjam se, da je v primerjavi s kakimi ‘vročimi’ novinarji prava carica. Kar se njene nove vloge tiče pa - računam na kak tvoj komentar;)
9.08.2008 ob 11:52
RTV se splačuje na podalgi Zakona o RTV, ki je pisan seveda na kožo… TV se lahko odjavi samo za obdobje 36 mesecev. Potem ti avtomatsko spet pošljejo položnico ali pa ponovno oddaš obrazec. Na RTV mi je gospa razložila da so sedaj časi flexibilni v smislu danes imaš, TV jutri spet ne, in oni pač poskrbijo da ne pozabiš prijaviti. Povedla je tudi DA ZA
9.08.2008 ob 11:54
11 EUR NE MOREŠ PRIČAKOVATI DOBREGA PROGRAMA, ko pa sem vprašal kdo da meni 11 uer je utihnila. Dejstvo je da jim trenutno ne moreš do živega. VENDAR: Rajši vsake 3 leta pošljem dopis kot pa plačam 11 uer na mesec!