Včasih se resnično počutim kot debil. Ne, tokrat za spremembo nimam v mislih kakega hudo pametnega politika, ki producira nerazumljive stavke, niti kakega svojega znanca, ki me zvleče gledat nogometno tekmo in mi (napačno, jasno) razlaga prepovedani položaj na igrišču. Tokrat imam v mislih čisto banalne, vsakdanje stvari, predmete, ki naj bi človeku olajšali življenje.
Vžigalnike recimo. Ljubke, male, praktične stvari, ki netijo ogenj in skrbijo, da moja cigareta prijetno gori in smrdi vsem nekadilcem v moji bližini. Zadnje čase so tržišče preplavili vžigalniki, ki naj bi bili ‘varni za otroke’. Tako so mi vsaj razložili, v trgovini in na bencinski črpalki, kjer sem nekaj protestirala okoli varnostnih zatičev.
Zasledila sem dve vrsti ‘varnih’ vžigalnikov – ene z neverjetno velikimi in gladkimi koleščki na vrhu, ki se seveda nočejo zavrteti in ob katerih sem vedno hvaležna, da nimam dolgih nohtov. Druga, še bolj fenomenalna pogruntavščina, pa so vžigalniki z nekimi zatiči, zaradi katerih enostavno ni mogoče prižgati ničesar, če ne uporabiš obeh rok, včasih celo kake noge in se zraven zvijaš kot mali kreten.
Vam ni jasno, o čem govorim? Potem ste nekadilci in (ali) že prekleto dolgo niste kupili nobenega vžigalnika. Ko ga boste, boste že vedeli, o čem govorim, in izognili se boste zadregi, v kateri sem v zadnjih tednih ujela že kar nekaj ljudi. Ti si namreč omislijo mali netilec ognja, potem pa se samozavestno vračajo v trgovino ali trafiko in nadirajo uboge prodajalke, da so jim prodale pokvarjene vžigalnike.
Jok brate, niso pokvarjeni, otrokom varni so. Huh, ali ne bi bilo bolj enostavno otrokom prepovedati kupovati vžigalnike? In čisto mimogrede, če bi mulca zgrabilo, da zažge pol stanovanja, bi si mirno lahko kupil vžigalice, te so namreč na voljo vsem in nanje je bolj težko vgraditi kak zatič.
V resnici se ne morem odločiti, kje točno tiči razlog za tako butaste ideje, kot so varni vžigalniki. Zagotovo ne v kaki varnosti otrok, še manj varnosti nas, odraslih, ki moramo po novem biti na pol hudiniji, da si prižgemo svojo cigareto in ob tem ne zlomimo kakega nohta, zakurimo svojega lasišča ali vsaj sogovorniku ne privoščimo pol ure smeha zaradi naše nerodnosti.
Skoraj prepričana sem, da je vse skupaj nova pogruntavščina zahrbtnega nekadilskega lobija, ki mu ni dovolj, da je kadilce pregnal na cesto, Sedaj bi nam rad dokončno pokvaril veselje ob kajenju, priskutil najsvetejšega od vseh obredov, to je prižiganje cigarete in nas spremenil v grde, požgane obraze s polomljenimi nohti. Grdo, vam rečem, res grdo.
Se vam zdi, da pretiravam? Mogoče res. A če mi z lomljenjem prstov na vse zgodaj zjutraj priskutite tako kavo kot cigaret, ne jamčim več zase, za svoje besede in niti dejanja. Kar je preveč, je pa preveč:)






4.03.2008 ob 09:08
Bliža se dan žena….zato odkorakaj v trgovino in si kupi ličen elektronski vžigalnik, ki ti bo v okras in veselje…..samo nežen dotik in se prižge plamenček, majhen, skoraj neviden, super boš videla…. le nikar ga odlagat na mize, pulte,stole,torbice…..zna noge dobit.
4.03.2008 ob 09:15
uf, najebali smo. Kaj bo šele, ko se bodo lotili še varnega kuhinjskega pribora, škarjic za nohte in alkoholnih pijač?
Kaj še sploh ostane velikim ;) ?
4.03.2008 ob 09:26
Ja ja poznam te varne vžigalnike. Za živce pit tistim, ki jih še nikoli niso videli. Sploh oni na pritisk, kjer je zatič tak, da ga komaj vidiš :)
4.03.2008 ob 09:38
Heh, sama še nimam nove pogruntavščine. Bom pa šla ga nabavit, da se bom lahko zjutraj “zabavala”, hahaha. Drugače, pa ja, kaj vse si ne zmislijo. Za nas, za našo varnost, hahaha …
4.03.2008 ob 09:54
Meni so na bencinski črpalki pojasnili, da to ni zaradi otrok, ampak zaradi varnosti na bancinskem servisu; npr če bi kdo s pulta sklatil cel plato vžigalnikov, da ne preskoči iskra in vrže vsega v luft.
(kokrat se je pa to že zgodilo?!)
4.03.2008 ob 09:54
Se strinjam. Sigurno gre za zaroto. S temi vžigalniki najbrž želijo zamotiti kadilce, da bi se v lokalih, ko bi si zaželeli na čik, raje šli igrico, kdo najhitreje prižge ogenj :)
Sicer pa.. poglej s svetle strani… bolje varen vžigalnik kot varna cigareta, ki bi jo morala pravilno povleči, da se sploh prižge. Ups, upam, da nisem komu dala kake ideje :)
4.03.2008 ob 09:54
Kupi Zippota, pa je problem rešen enkrat za vselej. :)
4.03.2008 ob 09:54
Si pa še ti kupi vžigalice, verjetno zaradi tega ne boš nehala kaditi, a ne? :)
4.03.2008 ob 10:21
To ni zarota proti kadilcem.Če sem pravilno seznanjen je takšne vžigalnike sprejela cela EU, in ne samo Slovenija. Tako da je najbolje, da napišeš protestno noto v Bruselj ;);)
4.03.2008 ob 10:21
He, he, kadilske teorije zarote pač očitno zares nimajo dna … še malo, pa vam sploh ne bo potrebno prižigati cigaret, ker se bodo zaredi vsega hudega, kar se vam dogaja, prižigale kar spontano, zaradi kinetične energije, ki se ustvarja ob vašem trpljenju. :-)
Ampak hej, verjetno imaš prav, kajti ko si nek 5-letnih reče: Danes bom zakuril hišo in sebe!, bo zagotovo nekje našel vžigalice in bodo tile varni vžigalniki blažev žegen. No, kaj pa tisti otroci, ki pač niso fanatični piromani in (se) ne zažigajo z nekim namenom, temveč predvsem po nesreči ob ogri, ko jim v roke naključno pride vžigalnik?
Smisel varnih vžigalnikov je pač osnovan na ideji, da večina otrok nima nekega namena kupovati netljivih sredstev, da bi se šli požigalce, temveč da ponavadi najdejo vžigalnik nekje doma ali v obleki od starša in ker praktično vsako mlado glavo ogenj zabava, se potem lahko zgodi nesreča, velikokrat z večnimi posledicami za malčke. Drži, tudi vžigalice so nevarne, vendar bi kot kadilka lahko vedela, da z običajnimi vžigalniki veliko lažje prižgeš cigareto, kot z vžigalico, ker ima slednja veliko bolj omejeno količino netiva.
In ja, zares si uboga, sedaj ko boš cigareto namesto v 1 sekundi lahko prižgala šele v dveh ali treh. Katastrofa! Daj, pojdi enkrat na oddelek opeklin na pediatrijo in boš tam videla, kaj je zares hudo.
4.03.2008 ob 10:26
LOOL.. ce ne bi bilo prijaznega prodajalca na petrolu, ga jaz ne bi nikoli uspel prizgati..
jaz sem odkril se en primerek “fajrcajga”.. taksnega ki ima zelezen zaticek pri kolescku in ga je potrebno pred zasukom kolescka pritisniti notri.. in tudi pri tem je boljse z eno roko drzati, z drugo pa prizigati :)
bo verjetno potrebno spraviti v pogon zippota, da ne bo nadaljnih problemov.. ali pa nabaviti “sibice”.. v kiberpipi imajo zelo zanimive :)
4.03.2008 ob 10:28
Dragi moji, nič od tega, kar pišete!
Popolnoma zgrešeno. V bistvu tiči zajec v popolnoma drugem grmu.
Obvladovanje množic. … S kopico majhnih, banalnih zakonov pripraviti rajo na to, da bo sprejemala restrikcije kot sestavni del življenja.
Vlada, EU, to ni nič slučajnega. Vse je del priprav, kako molzti bolhice.
Varnost? Lari fari! 20 Ljudi je umrlo v EU zaradi požigov otrok….
Umre milijon ljudi zaradi umetnih stabilizatorjev v hrani…. Pa so kaj naredili za to? Ste pogledali nagrajen film o hrani, ki jo uživate?
Varnost? Ko me pacek ustavi na cesti, zaradi moje varnosti, bi ga najraje povozil, ker ga ne zanima prav nič, kje bom vzel tistih 1000Eur, al bom morda šel med klošarje zato. Če ga bom poslal v pi…. mate….., bo on potegnil revolver in me ob morebitnem nadaljevanju groženj tudi ustrelil! Moja varnost? Jebe se državi moja varnost! Zanima jo le moj tekoči račun! Kako legalno izpuliti iz mene moj težko prigarani denar! Pa trikotniki, pa prva pomoč, pa zimske gume……
A veste, da je že za popizdit?
4.03.2008 ob 10:38
dave, zakaj pa ti na cesti ne pomisliš, kje boš vzel tistih 1000 Eur preden pritisneš na gas? Oziroma še bolje, zakaj ne pomisliš, da ti bo razlika 50 km/h ali 80 km/h zelo verjetno v najboljšem primeru prinesla največ 15 minut razlike, v najslabšem pa zagotovo smrt (ali morda v smrt pahnila koga drugega). Eh ljudje, nekajte vendar že iskati opravičila in kriviti druge za svoje neumnosti in slabe razvade!
4.03.2008 ob 10:59
@Spokymulder; Toplo priporočam, da globoko vdihneš, si prižgeš čik, obogaten s kako zeleno substanco, mogoče odpreš še pivo in se nasmehneš. Malo dobre volje ti resnično ne bi škodilo, še manj malo filinga za zajebancijo;-D
4.03.2008 ob 11:05
Dave,bi te ali te bom vprašal če te bo kdo sesipal na cesti zaradi nenormalne brzine,zlizanih gum,pijan kot čep,koliko Čeferinov boš najel če se bo to tebi naredilo na račun omenjenega,ne govor na pamet in ne podpiraj lumparij na cesti,verjetno še nisi doživel nesreče zaradi tuje krivde-če se nekateri na cesti,zabavajo in izživljajo, jih je treba pač pošteno udarit po žepu,to je pri nas in drugje tako in prav je.Zakaj se pa ne odpoveš ugodnostmi kot je avto,mobitel,računalnik,klimi,topli vodi in še komu-pa ti ne bo država toliko pobrala!
4.03.2008 ob 11:14
Če začnemo pri meni predale vrteti, bi se vsega našlo. Od Zippo, do Ronson, elektronskih, Bic in da ne naštevam dalje. Navadnih sem v šusu našel 6 kosov. Jih je pa ziher še kar nekaj. Povej želje… ;)
4.03.2008 ob 13:39
@zloba: Hvala za nasvet, ampak se bojim, da tole s prižiganjem čikov in dobro voljo ne deluje, glede na to, da jih kadilci ves čas prižigate, ampak se vseeno nenehno pritožujete in igrate žrtve nekih zarot. Zakaj tudi zakona o omejevanju kajenja ne vzamete bolj na izi, oziroma kot zajebancijo? :-)
4.03.2008 ob 14:59
ma dej spooky pretepi se fejst, prosim! Zatem pa pejdi kaj prečitat o področjih delovanja EU, o namenih delovanja, pa mogoče tudi kaka raziskovalna študija ne bi škodila. Potem pa poskušaj odpirat gobec. Tega namreč ne izveš na TV-ju in v časopisih. Če ti bo ostal čas se pa še enkrat pretepi. Sej sam tko, vzemi modrice za zajebancijo.
4.03.2008 ob 16:02
Oh, tile vžigalniki z gladkimi koleščki so res super zadeva, sploh nekje sredi stene na bivaku, pri -15 stopinj, ko poskušaš z ogenjčkom iz te napravice vsaj malce segreti bombico da si skuhaš tiste božanske špagete iz vrečke, z veliko vsebnostjo Ejev.
Tako da zadeva ni naporna samo za kadilce ampak tudi alpiniste. Se mi pa tudi sanja ne kateri lobij je kriv za to :)
4.03.2008 ob 16:03
Wa, nisem še vidu/slišal/imel tazga fajercajga. Takoj jutri grem kupit da vidim kako zadeva deluje :)
Sicer pa imam enega posebnega… tiste “brenarčke” ki mi ga je mama prinesla iz amsterdama.. Ga ne zamenjam za nič na svetu :)
4.03.2008 ob 18:00
@Irenca; Enim niti pretep anje ne pomaga. Mogoče seks? Hmmm …
@Slodave; Me nadvse veseli, da je še kak ne-nujno-kadilec opazil, da je stvar čisto nepraktična. In če mi gre že sredi Ljubljane, ob topli kavi, vžigalnik na živce, bi ga na 2000+ metrih in - 15 stopinjah verjetno pojedla od ihte;-D
@Blazzz … Ti jaz kakega odstpim?
Vsem ostalim, ki mi privoščite razne zipote in druge fensi šmensi vžigalnike … izgubim jih, še preden mi jih date v roko. Se ne splača:)
4.03.2008 ob 18:49
@irenca: Upošteval sem tvoj nasvet in se pretepel, vendar sem potel naletel na očiten problem, da zaradi oteklin nisem mogel odpirati “gobca”, tako da mi tudi študija o EU ne bi koristila.
Zato moram domnevati, da očitno ne veš, kaj govoriš, temveč gre zgolj za tvoje tipično verbalno nasilje, ki razen izražanja tvojega gneva očitno nima pravega smisla, a ga vseeno skušaš opravičevati s kvazi-intelektualnim uporništvom brez razloga, vendar izpadeš zgolj infantilno obscena.
@zloba: Glede seksa bi se lahko tudi kaj dogovorila, če ne bi imel te čudne navade, da me poljubljanje s pepelnikom ne vzburja.
@Slodave: Če greš na resno turo v gore z vžigalnikom iz Spara si zares zelo pogumen (ali pa zgolj nespameten) junak.
4.03.2008 ob 19:05
Brez zamere, ampak meni osebno se j**e, kaj vaši otroci počnejo z vašimi vžigalniki. Če se z njimi igrajo (??), kupujte “varne”, mene pa pustite pri miru, da si prižgem svoj šporherd. Bajdevej, tudi pokrovčkov za vtičnice nimam. Če mi pripeljete otroka na obisk, ga bo sezul ko mačka.
4.03.2008 ob 19:40
@Spoky, naj te ne skrbi preveč. Seksam samo z zanimivimi ljudmi:-D
@Cocodrillio … heh … če najdem kak ‘nevaren’ vžigalnik … ti ga pošljem. Šporhet je pa le šporhet;)
4.03.2008 ob 21:02
@zloba: Zanimivost je relativna … sploh ne veš, kaj zamujaš. ;-)
4.03.2008 ob 21:09
Spooky pa sej bi ti kakšne linke poslala pa knjige posodla, ampak imaš prav, verjetno sem res infantilna na področju mednarodnih odnosov, s katerimi se ukvarjam in verjetno res ne vem ničesar o tem. Da, to bo. Si se pa zmotil glede kvazi-intelektualke - sama se namreč nikoli označila ne za intelektualko, še manj pa za kvazi karkoli. Ne vem od kod to tebi, morda si se spet preveč gledal v ogledalo pa zdej to projeciraš name. Možno. Ko boš prebral kakšno knjigo s tega področja ali pa znanstvene članke in kakšno številko preletel, boš mogoče bil presenečn. Spet - mogoče. Do takrat pa je debata zaključena, vsaj z moje strani. Baje da kvazi-intelektualci prej odnehajo.
@zloba: high five! Lepa. :)
Anyway, ti farcajgi so res v pizdi. Grem na čik. S cricketom.
4.03.2008 ob 22:35
@irenca:
Opa, ja oprosti, nisem vedel, da si velika mojstrica mednarodnih odnosov. Čakaj, si bom skušal predstavljati, kako to izgleda: Pride nek tuj državnik in pove nekaj, kar ne želiš slišati in ti mu rečeš, naj se pretepe, nekaj nauči, potem pa šele odpira gobec…?!?
Ah ne, saj vem, ti si v resnici profesionalka in je tak tvoj besednjak samo na blogih … vidiš, v tem pa se kaže infantilnost osebka, ki svoje frustracije ne sme ali pa ne more razčistiti v resničnem življenju, potem pa se na najbolj vulgaren način in z smešnim prepričanjem upornika prepucava v virtualnem svetu.
Značilnost kvazi-intelektualcev je pa ravno to, da vse okrog sebe smratrajo za manj intelektualno ter nenačitano in kot “argument” nasprotniku redno ponujajo branje knjig in člankov, ki po njihovem mnenju iz bedaka naredijo pametnjaka, ki bi morda lahko bil vsaj približno dostojen sogovornik velikemu umu kvazi-intelektualca.
Pa naj ti čik lepo gori in naj tudi tvoj partner uživa v njem, ko te bo ponoči poljubljal.
4.03.2008 ob 23:06
Zaenkrat imam še dovolj nevarnih vžigalnikov tako, da me tole zlepa ne bo prizadelo. Upam, da ne bodo uvedli kakšnih kazni za nošenje ali posebnih dovoljenj Mi je pa všeč Cocodrillov komentar. Vse ostalo sem prebral brez posebnih občutkov potem pa bruhnil v smeh. Čisto v maniri Alana Forda.
In načeloma se strinjam z Daveom. Tisti, ki bi morali premikati gore,
brcajo kamne, ker je manj naporno in ravno tako donosno, če nisi plačan po učinku.
4.03.2008 ob 23:21
jeba pr teh kurčevih fajercajgih je ta, da jih zna vsak bedn petletnik pržgat pred tabo. in nas jebejo v glavo z bednimi floskulami, za varnost otrok. my ass. se strinjam, nekadilski lobi, da se lahk butast režijo, k se vsakič, k ti v vetru ne uspe pržgat čika jebeš s tistimi zatiči.
4.03.2008 ob 23:30
Pri meni doma lahko tudi tekajo s škarjami, če želijo. Sicer pa, jebeš otroka, ki si nikoli ni razbil glave, se porezal, ki ga nikoli ni stresla elektrika, ali ki nikoli ni ničesar zažgal. Pač, otroku poveš, da ne gre zažigat štange dinamita (tudi to smo počeli, ja, na srečo je varno, dinamit se ne detonira od navadnega odprtega ognja - empirično preverjeno), da ne gre s kamnom tolč pravih nabojev (jap, tudi to, celo ne brez posledic, še zdaj imam brazgotino), nekaj pa prepustiš tudi njegovi presoji.
No, zdaj je vedno manj nevarnosti, Kdaj smo pa nazadnje videli otroka, ki se igra zunaj? Koji kurac bi pa tekal okrog (kjer ga lahko avto povozi tudi v peš coni z omejitvijo 30 km/h), če pa ima doma plejstejšn in lahko 5x večje barabe nalomasti ne da bi mu las padel z glave. Ni čudno, da je folk vedno bolj podebiljen. In ja, ni nepovezano s protikadilskim zakonom. Kaj pa pričakujete od družbe, v kateri se človek ne more niti spotaknt zaradi lastne nerodnosti, ne da bi nekdo drug bil kriv.
4.03.2008 ob 23:30
Prelep pred poldnevni potep po prelepi pokrajini.
Pomlad preleva pisano pot, po poti pa potuje plehnata pošast proti postajališču petrola.
Potnica pomisli… pokaditi pal’čko?
Pa pogleda po prižigalniku.
Prekleto.
Pogleda petrolovo postajo, pogleda puha-palčko.
Prekolne.
Pa postopi proti pumpi.
Prijazni prodajalec petrolove postaje ponudi pomoč
‘potrebujete pomoč?’
‘Prizigalnik prosim.’
Prodajalec ponudi prizigalnik.
‘Petinpetdeset prosim…’
Plača, pospravi preostanek, potem pa ga poskusi prižgati.
Preklemano…
Pokvarjeno.
Poskuša pa poskuša…
Presneto.
Pokara prodajalca.
‘Pokvarjen požigalnik prodajate.
Prijazni prodajalej pogleda proti prižigalniku pa pravi;
‘Zatič’
4.03.2008 ob 23:37
potem pa ga poskusi prižgati???
4.03.2008 ob 23:37
jest bom pa mojmu dou da se igra s štromom že od mauga.
Pa z ognom, pa tud s kako zares nevarno stvarjo…
Da nau pol, k bo velk, tok debila, da nou znou niti far’cag pržgt
har har
;)
4.03.2008 ob 23:42
aja
brez ga
hvala. tiskarski škrat.
beseda nepotrebna
4.03.2008 ob 23:47
Nadvse nepotrebna.
Sicer pa, v najslabšem primeru ga bo znal pržgat v Doomu. Ali v Quakeu. Ali v čem podobnem. Mogoče bo pa za otroke, ki se želijo igrat z ognjem kakšen sajt, kjer bodo lahko prižigali virtualne fajrcajge in netili virtualne požare. Da se ne bi ponovil Beavis & Butt-Head…
5.03.2008 ob 08:51
Jaz sem zadnjič hotel kupit vžigalnik. Pridem v trafiko… “drdan”
“drdan, izvolijo” - mi reče nazaj
“en vžigalnik, prosim”
“A var(č)nega”
“Prosim? Ja, lahko. Zakaj pa ne?”
In mi guspa da vrečko. Lično vrečko rjave barve na kateri piše -
ACME - ULTIMATE CHILD SAFE FIRE IGNITION KIT
Notri pa dva kamna!? + Listek, naj si suho travo poberem kje po poti.
No, to pa je RES varen vžigalnik, si rečem in jo urno popiham domov. Ta mali hiše res ni zakuril. Je pa šajbo sesul. ;)
5.03.2008 ob 09:04
Na Barju in v Prekmurju je še dovolj prostora za tiste, ki nasprotujejo sistemu, politiki, vsemu in vsakomur….kar nazaj v kolibe in kremenčev kamen se tudi najde.
5.03.2008 ob 10:39
he, he, kar živahna razprava, malse sicer zaide tu in tam, nisem prebrala vsega, le nekaj “štih prob”.
1) Torej: back to basics: šibice. V resnici jih je kdaj že kar težko dobiti. In ker si zvijam, si z vžigalnikom res ne morem lepo urediti smotke, preprosto rabim vžigalico.
2) da ni tole morda zarota Zippo-ta in podobnih slavnih firm, če narediš cenene vžigalnike neuporabne, se ljudstvo pač vrne k preizkušeni (in dragi) robi. :)
Jana
5.03.2008 ob 10:53
sej, če bi nero mel varnostni zatič…
5.03.2008 ob 14:37
Hehehe, ko bo naslednjič Gospod otrok razmišljal o kemičnih poizkusih, bo tale zapis izgubil smisel.
5.03.2008 ob 20:21
Heh, všečna debata;) Nasmejala, hvala fantje;) In dekle moje, Irenca, jasno … ups, ali naj te sedaj ogovarjam raje s ‘kvazi-intelektualko’?:D
@Jana; Zippo zarota? Na to pa nisem pomislila;))
@Fish; Hvala za skrb, ampak za gospoda Otroka še niso iznašli zatiča, ki bi mu preprečil zažiganje, požiganje in kurjenje vsega, kar si zamisli. Prisegam na debato z mulcem, ne pa prepovedi;)
6.03.2008 ob 07:39
ja, na to so tudi pri meni prisegali, dokler nisem zakuril 1 hektar travnatnih in gozdnih površin.
6.03.2008 ob 08:37
@Fish; Jebemti … še dobro, da se gospod Otrok ne druži s tebi podobnimi;-D
15.03.2008 ob 01:16
poglejte se, ovce!
očitno bo res neka zarota za vsem tem…
zaradi varnega vžigalnika se žalite, tisti ki ga je iznajdel se vam pa smeji, 1:0
15.03.2008 ob 16:17
@Kadilec … če sklepam po tvojem smislu za humor in sposobnosti dojemanja česarkoli, stavim, da v življenju nisi prižgal - ničesar;-P
30.03.2008 ob 04:58
Brez prižiganja ognja! http://www.smartsmoker.si !