Lopatanje, ki se ga v zadnjih tednih loteva naša preljuba vlada, že daje pr(a)ve rezultate. Seveda ne kakšnih sodnih, kazenskih ali kaj podobnega, saj vendarle živimo v Sloveniji, kjer se vsaka pravda vleče kot kurje črevo, zagotovo pa so naši vrli vladniki pridobili precej političnih točk.
Glede na to, da mi gredo sploh gradbeni lobiji in njihovi pregrešno dragi produkti na živce, seveda podpiram zadnje dogajanje na področju t. i. gospodarskega kriminala, a ob vsem skupaj si ne morem pomagati, da ne bi ostala skeptična.
Volitve so enostavno preveč blizu, da bi povsem goreče verjela v iskrene namene naših vrlih oblastnikov, ki so končno dojeli, da je državo potrebno očistiti vseh gospodarstvenikov s prevelikimi žepi. Tako je prav – v arest z njimi. In naj nam končno nekdo zgradi ceste, ki bodo vredne svojega denarja.
A vseeno, če slučajno komu je do prepričlivosti pri tem lopatanju, potem bi bilo mogoče pametno, da se ne trudite v vsaki izjavi, ki jo date pred kamero, distancirati od vsega dogajanja okoli ‘tajkunov’, ki jih zadnje čase vidite prav povsod. Slovenske zidarje naj bi, tako kot vse ‘kriminalce’, preganjala sodna veja oblasti, to je jasno še moji stari mami, a ta ista stara mama tudi pravi, da bo preteklo še veliko vode, preden bomo Slovenci lahko o neodvisnem sodstvu sploh govorili.
Druga stvar, ki podpihuje moj skepticizem, je zagotovo afera Orion, nekakšna predpriprava na to, kar gledamo sedaj. Se bodo razni zidarji prav tako lepo izmazali, kot Orion? Bo spet odletel kak tožilec, ki vam ne bo všeč? Oprostite, ki ne bo korektno opravljal svojega dela?
Če je kdo resnično hotel počistiti tam, kjer se je nabralo preveč svinjarije, potem bi to lahko naredil tako, kot je treba. Nočem biti pikolovska, a ne morem, da se ne bi vprašala: Je bilo 70-letnega ateja resnično potrebno uklenjenega tlačiti v marico na očeh vesoljne Slovenije in ga sleči do podobe nemočnega starca? Je bilo vso akcijo lopatanja res nujno spremeniti v resničnostni šov za nezahtevne gledalce?
Kolikor vem, tudi v Sloveniji velja, da človek ni kriv, dokler mu krivda ni dokazana. Zakaj se torej z njim ravna kot z zadnjo smetjo, še preden stopi pred sodnika? Verjetno zato, ker narod rad gleda, kako padajo ‘angeli’ po tleh in krvavijo v svoji bedi. Naj gnije, prašič nemarni, ki je toliko časa pil našo kri.
Edina misel, ki se mi v takem trenutku porodi, je občutek, da se gremo svojevrsten predvolilni teater. Spet. Pokažimo ljudem to, kar bi radi videli, tukaj in zdaj. Na sodne epiloge se v Sloveniji predlogo čaka in se jih običajno niti ne dočaka. A koga to briga? Kak mandat nam pred tem še pritiče.
Bedno. Skoraj tako, kot vse ceremonije okoli doktorja Drnovška. Z vsem dolžnim spoštovanjem, ves teater, ki ga gledamo okoli njegove smrti, je perverzen. Razumem, da imamo določen protokol, razumem, da je človeku lepo in prav izkazati spoštovanje, a edini, ki so v vsem skupaj spoštljivi, so preprosti ljudje, ki v dolgih kolonah stojijo, da bi se poslovili od politika in človeka. Vse ostalo je politična parodija, v kateri politiki kar tekmujejo, kateri bo izumil bolj visokoleteče hvale in kateri izrekel večjo bedarijo.
A kaj bi to. Važno, da smo zadnje čase vsi pošteni in čisti, vsi složni v žalosti in spravljivi v smrti. Važno, da imamo svoj teater in važno, da narod vedno znova nasede. Če verjamemo raziskavam – je spet. Slava nam. In vsem lopatam.






27.02.2008 ob 14:53
v bistvu je tudi lovljenje lopovov ena sama politika.
če jih ulovijo naši, potem jim pojemo /našim/ glorije, če jih začopatijo oni drugi, potem se nam zasmilijo lopovi.
:-)
27.02.2008 ob 14:57
Najbrž velja tu, da ima vsak svoj pogled. Sama sem pri “trpanju” zidarskega mojstra videla le njegov jezni izraz na obrazu kot posledica ranjenega ponosa, ali so hoteli to pokazati širši javnosti, pa je najbrž vprašanje za druge. Osebno se mi pač zdi, da je treba ravnati z vsemi enako.
O Drnovšku bi rekla le to, da gre pač za fenomen, ko ljudje izkoristijo nek dogodek, da se pokažejo v pozitivni luči, čeprav se ravno v tem hitenju, da ja ne bi zamudili “pravega trenutka” bolj kot ne opečejo, saj le tisti “slepi” lahko gredo mimo paradoksov, ki smo jim lahko priča v prenekaterem govoru.
Jaz nisem vedno čista… včasih sem tudi namerno “umazana”, važno, da je v skladu s kontekstom. :)
27.02.2008 ob 15:37
Ja, kot pravi Mica, percepcija akcije “čista lopata” je odvisna od političnih preferenc…
Se pa strinjam s teatralnostjo okoli Drnovškovega pogreba, bolje rečeno - s hipokrizijo medijev in nekaterih osebkov, ki so prej pljuvali po njem, po smrti pa je postal naenkrat rešitelj slovenskega ljudstva…
27.02.2008 ob 15:52
mah, ne bom nič pokomentirala, ker si napisala točno vse :)
27.02.2008 ob 16:15
Bolje je priti do političnih točk in zmage na volitvah s čistimi lopatami kot pa iz FITNESA ali PLAVALNEGA BAZENA!
27.02.2008 ob 16:49
Z eno pomembno pripombo, sodišče ni organ pregona in niti teoretično ne more in ne sme preganjati domnevnih storilcev kaznivih dejanj.
Pregon je v rokah izvršilne veje oblasti, kamor spada tožilstvo (pa tudi vlada, heh), medtem ko sodišča odločajo o kazenski odgovornosti samo tistega obdolženca, glede katerega je bil s strani tožilca vložen obtožni akt (obtožnica).
Gre za priljubljeno laično slovenčkarsko zablodo (tudi novinarsko), da so sodišča pristojna za pregon storilcev kaznivih dejanj, kar pa na srečo ne drži.
Glede na Penkovo visoko strokovnost pa verjamem, da je od pregona v zadevi odstopil iz utemeljenih razlogov in je s tem državi samo prihranil davkoplačevalski denar.
27.02.2008 ob 17:13
bravo, zloba. spet.
27.02.2008 ob 17:26
Hahaha, seveda je predvolilni teater ali pa kar cirkus. Najprej je Borut vedeževal iz steklene krogle, zdaj gledano neke relativno neokusne akrobacije, ko nekateri iz enih prečk trapeza skačejo na druge in upajo, da bodo ohranili cel tilnik, gotovo sledijo še zdresirani levi, ki bodo kljub vsemu tudi rjoveli, skakanje čez ognjen obroč (ko široka ljudska množica neha dihat od občudovanja), pa tudi glumačev in klonov sploh proti koncu ne bo manjkalo. Ampak specialitetea tega cirkusa so pa gotovo večne metamorfoze VemoKoga. Gledati & komentirati ali mižati in se distancirati - to je zdaj vprašanje. Namreč, obe početji v končni fazi prineseta enak rezultat.
27.02.2008 ob 17:37
Se strinjam z al karimijem. Pri nas se velikokrat zatakne že v samem sistemu med pregonom in sodiščem. Sodišče je nekako zadnje na vrsti, tam pa se pokažejo vse pomanjkljivosti raznih preiskav in postopkov. Na poti do tja se ogromno stvari kar porazgubi.
P.s. Zloba, jutri priporočam Blogorolo ;)
27.02.2008 ob 17:39
To bi morali storiti na začetku svoje vladavine(mislim te vlade),pa bi bili že vidni rezultati,ne pa sedaj ko se gubijo o svojih nečednih dejnjih,kateri vplivajo na ugled Slovenije.Sicer da ni bilo razkritja “ameriškega dokumenta”,do teh aretacij nebi prišlo-Treba je ljudstvo pokazati kdo so tajkuni,in kdo je “pošten” na vladi.Poštenih pa tako in tako ni v vladi saj so vsi zaščiteni ko kočevski medvedje.
27.02.2008 ob 17:45
zloba nehaj o politiki ker te je škoda :-)))
27.02.2008 ob 18:01
Boj proti organiziranemu gospodarskemu kriminalu poteka sočasno po vsej Evropi. Zasledil sem novice iz Nemčije, Velike Britanije, Italije … Res pa je, da pri nas doslej česa takšnega še nismo doživeli.
Tudi naši organi pregona so se usposabljali v mednarodnih evropskih institucijah, da so nekako “prišli v štih” s kriminalci, in se naučili razumeti načine, na katere mojstrom utaj in korupcije uspe pokrasti toliko bogastva. Kriminalisti in tožilci so rabili ta znanja, da bi lahko sploh začeli zbirati dokaze v teh zadevah. In to je trajalo kar nekaj časa. Prej jih namreč ni nihče usposabljal v tej smeri.
Hkrati potekajo politična in zakonodajna prizadevanja za prebujanje naših desetletja zasanjanih sodišč. Jaz sem to že opazil. Upam, da so se oboji, naši tožilci in sodniki, premaknili v svojem dojemanju sveta za eno samo ped. Ker na ta način smo korak bliže pravni državi. Doslej se je pač pazilo, da jih ne bi kdo zbudil.
Direktor Zidar pa se je tudi meni skorajda malo zasmilil, saj sem mehkega srca. Ampak mediji so nam ga pač pokazali, ker vedo, da nas takšni prizori pritegnejo nad vse.
Ne se bat političnih točk, če jih kdo ne zasluži z golim blefom.
27.02.2008 ob 18:07
Iz vaše ljube stranke SDS vam sporočamo, da se bomo v okviru našega predvolilnega boja, kmalu oglasili tudi v vašem kraju. V operaciji ČISTA LOPATA 3 bomo naslednji petek nastopili in se predstavili v Celju, sledi ČISTA LOPATA 4 v Slovenj Gradcu in tako naprej po vseh majnših in večjih mestih naše ljube dežele.
Pozivamo vas k pogostitvi in javnemu linču vseh bogatih prascev naše deželice. Moto naše kampanje je: Dovolj je bilo pokvarjenih tajkunov, naredimo prostor za nove!
Lepo pozdravljeni
27.02.2008 ob 18:07
Glede na moje osebne izkušnje poslušalke v sodni dvorani v dveh mandatih bi dejala takole:- prispodoba- zelo pomembna je lopata s katero začneš delo pri temeljih in vse do konca pri pospravljanju, vmes pa so potrebni še vsi akteri da vse funkcionira….ja, tukaj pa nastane problem, če kaj ni povšeči se oglasijo vsi, nihče pa ne nasprotuje temeljem, ker jih nihče ne vidi in nihče ne odgovarja, če se lopata zlomi.
V Pravosodju so členi- lopate in zakonodaja je temelj za uspešno opravljeno delo.Nihče ne bo opravil pričakovanega dela, ker nima pogojev uspeti, to ve g.Penko in ga.Brezigar, loviti se z motiko po dvorišču je otročje sprenevedanje.
Ako naši strokovnjaki niso sposobni poenostavit zakonika, bi bilo bolje ga prepisat v celoti od države članice EU pri kateri je evidentno :tekoče stanje v razumnem roku in uspeh zoper gospodarski kriminal. To bi bilo nujno in cenovno sprejemljivo za vse. To kar imamo sedaj na voljo je nedopustna in neodgovorna blamaža stroki. Me res zanima, zakaj se Sodna veja oblasti še ni uprla v 16 letih in pokazala na anomalije, ko se utapljajo v prepolni barki členov, popravkov,dopolnitev…..
27.02.2008 ob 18:21
Res gre vsa čast ljudem, ki so dr. Drnovšku izkazovali čast z vpisi v žalno knjigo. Mi pa je šlo v nos to, da niso spoštovali njegove poslednje želje. In ta je, da bi bil pokopan v ožjem krogu družine. Dvomim, da je družina vabila tiste, ki so ga spoštovali. Tudi v to dvomim, da so vabili celo Zagorje. Ljudje, možnost ste imeli preden je umrl. Takrat bi mu peli hvalo.
27.02.2008 ob 18:31
Vem za človeka, ki ga je pred smrtjo javno sramotil, po smrti pa je bil med prvimi vpisniki v žalno knjigo.
Tudi mediji nasploh so bili pred njegovo smrtjo polni zbadljivk in posmeha na njegov račun, pa jih berimo danes …
27.02.2008 ob 23:00
1. Ne vlečejo se kurja čreva, ampak mačja. Zato so včasih iz njih izdelovali strune.
2. Naši gradbinci nikoli niso bili dragi nasprotno, za isti denar so zraven zgradili še kopico vil, vikendov in stanovanj za kompenzacije podizvajalcem
3. Čista lopata nima nobene zveze z volitvami. Načrtovanje takšne akcije pač traja skoraj cel mandat.
4. Slovensko sodstvo je neodvisno od polinezijskega.
5. Orionovci so se izmazali, ker so preprosto simpatični. Vsi po malem spominjajo na strice in tete iz 70ih, ki so nam iz tujine s težko prigaranim gastarbajterskim denarjem nosili novoletna darila.
6. To z letečim tožilcem je reklama za Red bull.
7. 70 letni atej je čili gradbinec navajen prevažanja na kesonih in ne bi bilo prav, da bi ga zdaj pomehkužili.
8. Pri 70ih je vsak malo kriv, kosti pa to.
9. Naša umetniška produkcija je tako bogata, da nihče niti ne čaka na epilog, ker noče zamuditi začetka nove predstave.
10. V resnici ni težko razumeti skoraj ljubečih izjav pokojnikovih nasprotnikov saj že ljudska fraza manj te vidim, raje te imam pove, da so izjave najbrž iskrene.
11. Raziskavam že od nekdaj verjamemo brez zadržkov, ker jih opravljajo neodvisni raziskovalci.
28.02.2008 ob 19:21
Na volitve gremo državljani, vsak glas šteje. Smo zdaj v takšnem času, ko na vse pretege se lovi tiste, na katere se ponavadi potem tako bolj ja kot ne pozabi. Vsaj enkrat na štiri leta se spomnijo vladarji, da vladajo ljudem in te moraš z nečim prepričat, da si naj…naj…naj…
29.02.2008 ob 18:27
Sem po dolgem času malo poškilil na tvoj blog pa moram takoj malo nergati….
1. Če je sedemdestletni ata lump je že prav, da ga stlačijo v marico, pa magari zvezanega. Ni pa treba vseh novinarjev zbobnati na kup, da posnamejo to početje, s tem pa se strinjam
2. Če se s svojim blogom odzivaš na skoraj vsak večji družbeni dogodek, potem je skrajno nesramno, da smrt dr. Drnovška omeniš v zadnjem odstavku “lopatarjev”. Njegovo delo, življenje in smrt je namreč za vse nas mnogo bolj pomembno kot razni zidarji. Gledano dolgoročno, seveda.
3.03.2008 ob 09:51
tiib,
lahko bi napisala v prvem odstavku: ” Umrl je Janez.” Potem pa nadaljevala: “Če pa se prestavimo k dejansko vplivnim, tistim, ki skozi finance krojijo življenja tisočih v tej državi, pa naj povem, da so aretirali….”
Res, skrajno nesramno.
Zloba,
nekdo te bo moral po riti. Se priporočam!
3.03.2008 ob 13:07
@Tiib; Pojma nimam, od kje ti ideja, da se z blogom odzivam na vsak večji družbeni dogodek, ker se pač ne. Pišem, kar mi paše in kadar mi paše. Zadnje čase veliko manj, ker mi enostavno - ne znese. Zato tudi bolj malo komentiram in se sploh s komerkoli ukvarjam. O dr. Drnovšku in njegovi smrti pa je bilo tako ali tako povedanega že veliko, mogoče celo preveč.
@Fish; Moja rit je MOJA rit. Ne dam :-P
3.03.2008 ob 14:33
Zloba,
si bom zapomnil, pa da ne bo potem joka in obžalovanja!
3.03.2008 ob 14:42
@Fish; Zlobe ne jokajo in ne obžalujejo … sploh;)
*gre cvilit v kot, ker ji ni čisto jasno, kaj zamuja* :-D
3.03.2008 ob 14:49
No no, ne reci da te nisem opozoril.
5.03.2008 ob 13:10
No pa smo tam; ko nekdo nekaj napiše, že se pojavi “kritika” o smiselnosti napisanega. Preberem ali ne preberem…
Besedilo sem prebral…z veseljem.
5.03.2008 ob 20:30
@Zoranovo; Me veseli … nadvse;) Smiselnost napisanega? Kritika? Huh, s časom dobiš precej debelo kožo, ko gre za komentarje. Jaz svoje povem z zapisom, vsi ostali imajo možnost mnenje podati v komentarjih, kakršnokoli že je. Strinjali se nikoli ne bomo vsi, ravno v tem pa je čar debat in - bloga.