včasih sem verjela, da je politična neopredeljenost vrlina tistih posameznikov, ki razmišljajo s svojo glavo. včasih sem verjela, da so vse slovenske politične opcije zanič, politiki pa pokvarjeni. včasih sem verjela, da obstaja arhetip statuta slovenske politčne stranke, ki so ga prekopirale vse obstoječe stranke. včasih sem verjela, da je že razmišljanje o političnih vprašanjih zapravljanje časa, udeležba na volitvah in referendumih pa pljuvanje v veter.
danes verjamem, da je politična neopredeljenost dokaz človekove brezbrižnosti. danes verjamem, da so vse slovenske politične opcije zanič, večina politikov pa pokvarjenih. še vedno ne uspem najti bistvenih razlik med programi in statuti strank, zato ne verjamem - da sploh obstajajo. vsaj - ne bistvene. danes - se udeležujem volitev in referendumov, danes razmišljam o politiki in jo celo skušam spremljati. večino svojega političnega udejstvovanja sicer še vedno porabim za pljuvanje vse povprek, vseeno pa se potrudim - tu in tam kako stvar celo razumeti.
nisem članica nobene stranke ali strankarskega podmladka, niti ne simpatiziram z nobeno od političnih možnosti. v resnici - moja politična ‘opredeljenost’ temelji na zavračanju. vem, kaj ne bi … ne najdem pa tistega, kar bi, oziroma - ne najdem politika ali stranke, ki bi jasno in glasno zagovarjala stališča, sorodna mojim.
očitno slovenski politiki nimajo težav s stvarmi, ki mene motijo … ni jim težko privatizirati zdravstva in šolstva, ni jim težko riniti cerkve v izobraževalne ustanove, prav nobene težave ne vidijo v pošiljanju vojakov v irak in sodelovanju v vojaških operacijah. slovenskim politikom ni nerodno lesti v evropske riti in zdi se jim primerno, da smo slovenci bolj papeški od papeža.
slovenskim politikom očitno ni prav nič nerodno zaradi sodnih zaostankov, ne zardevajo ob misli, da bolniki z rakom ležijo na pregretih hodnikih in prav nič jih ne moti, da so naši vrtci med najdražjimi v evropi. tudi z upadanjem števila rojstev se našim politikom ne ljubi preveč ukvarjati … kaj šele, da bi kdo pomislil na konkretne subvencije za mlade družine ali mogoče - nekaj več neprofitnih stanovanj.
in kaj ostane slehrniku? naj vije roke in vpije v nebo, kako je svet krivičen in slovenija bedna? pa v resnici … včasih tudi to pomaga. posamezniku namreč, ne pa širši družbi. na tem mestu me običajno prekinejo in se mi začnejo smejati - ker še vedno verjamem, da posameznik lahko in mora - spreminjati družbo. nenazadnje, je njen osnovni in nujni - del. družba temelji na posameznikih in posamezniki jo ustvarjajo. če je naša družba povsem brezbrižna in apatična, potem je to zato - ker je to volja njenih sestavnih delov - posameznikov. apatija. brezbrižnost. to je trenutno stanje slovenske družbe in vsakega slovenca posebej. predvsem pa je to stanje tistih, ki bi lahko največ dali od sebe - mladih, pametnih, sposobnih ljudi, ki - verjamejo - da je politična neopredeljenost - vrlina tistih, ki razmišljajo s svojo glavo.
apatija nikakor ni vrlina, neopredeljenost pa šibkost ljudi - brez argumentov.
čeprav je prebijanje skozi slovenski politični prostor in poskus - uveljaviti se kot politik - v tem trenutku najverjetneje mučenje sizifofe sorte, obstajajo ljujde, ki verjamejo vase in v svoje sanje. zaradi tega jih spoštujem in zaradi tega - jih podpiram. in če verjamem temu kvizu, z njimi delim celo svojo politično izbiro.
srečno, darko.






21.08.2007 ob 11:36
O fak no, eeeeeej, neeeee, ne sprejmem tega kviza!
Če mi je pa Jelinčiča ven vrglo :lol:
Ne, resno, kviz postavlja taka vprašanja, da je nemogoče kar z da in ne odgovarjat. OK, prvi Jelinčič, ne hvala, drugi Darko, ne hvala, tretji je pa že Turk. To pa ja :)
21.08.2007 ob 11:36
Kar pogosto sem se spustil v debate okoli tega ali je sploh smiselno hoditi na volitve, se opredeljevati in sploh razmišljati okoli razpoložljivih političnih opcij. Neopredeljeni, indiferentni, apatični imajo na žalost nekaj dovolj dobrih argumentov za svoj odnos do politike. Najbolj pogost odgovor, ko takega človeka vprašaš po razlogih je seveda ta, da so itak vsi enake barabe. Jaz sicer sam pri sebi zadevo nekoliko omilim in trdim, da so ti ljudje v svojem poslu pač dovolj spretni da se držijo na površju toliko let. Potem pa, ko nekoliko premislim ta vulgarno ljudski argument, se z njim hote ali ne vse bolj strinjam. Vse stranke, vsi kandidati, vse opcije, vse je med sabo skoraj 100 % podobno. Čisto malo maneverskega prostora, kjer se dela tisto minimalno razliko, ki naj bi pri ljudeh odločala, gospoda zapolni z najbolj priročnim in atraktivnim populizmom, ki v kampanjah name deluje podobno kot TV prodaja raznih bolnih artiklov, ki jih nihče ne potrebuje. Tiste najbolj boleče pomankljivosti, ki si jih omenila so sicer lahko tema obljub in parol. vendar v poznejšem resničnem življenu očitno ne pomenijo dovolj točk. Odgovornost za neizpolnjevanje obljub je minimalna, možnost za popravo zmote “razmišljujočega” volilca pa je pomaknjena, hvala bogu, nekaj let v prihodnost.
21.08.2007 ob 11:38
chef,
na katero vprašanje se ne da odgovort?
21.08.2007 ob 12:04
Stranke blizu cerkvenim krogom so edine, ki imajo nek program (po novem imajo celo TV-program, samo poglejte včasih na nacionalko). Prav vse ostale stranke se kot zastave obračajo po vetru in po navadnih človeških vetrovih. Brezciljno nas pehajo tja, kamor sonce posije le v filmih za odrasle. To je večna težava demokracije, saj vladamo mi, neuko ljudstvo. Intelektualci (ki jih med politiki niti ni toliko, kot bi se pričakovalo) pa nas poslušno ubogajo okrog volitev, a kmalu zatem jim izguba spomina ne zmore več priklicati danih (tako ali tako puhlih) obljub. Res je, vse je na posamezniku [a kaj ko vse velike ideje že crknile].
21.08.2007 ob 12:44
!!! Sori zloba, MORAM ponovit, ker se mi zdi BISTVENO:
“ker še vedno verjamem, da posameznik lahko in mora - spreminjati družbo. nenazadnje, je njen osnovni in nujni - del. družba temelji na posameznikih in posamezniki jo ustvarjajo. če je naša družba povsem brezbrižna in apatična, potem je to zato - ker je to volja njenih sestavnih delov - posameznikov. apatija. brezbrižnost. to je trenutno stanje slovenske družbe in vsakega Slovenca posebej. predvsem pa je to stanje tistih, ki bi lahko največ dali od sebe - mladih, pametnih, sposobnih ljudi, ki - verjamejo - da je politična neopredeljenost - vrlina tistih, ki razmišljajo s svojo glavo.”
RES JE, RES JE, RES JE! Niso najprej krivi drugi, najprej SAMI kaj nardimo, pol pa začnimo okol krivce iskat!
21.08.2007 ob 12:47
LOL … jaz tudi “srečno, Darko K.”
21.08.2007 ob 15:11
[...] K tem razmišljanju me je usmerila Zloba, ki razmišlja o tem, da je politična neopredeljenost šibkost posameznika. [...]
21.08.2007 ob 17:33
govoriti o politiki je zelo hvaležna zadeva, ki seveda nikoli na zadovolji bralstva v polni meri, vedno bo nekdo pristavil svoje; drugače se poistovetim s tvojim pisanjem, najbrž je pri nas na pohodu neumnost, kar se tiče teh političnih igric, ki pa nas bodo veliko stale v vseh obzirih; da je neumnost v veljavi so krivi najbrž pametni, ker nič ne storijo, to sicer malo v šali napisano, sicer pa večina trenutnih politikov - ne vsi - v času politikovanja samo pripravlja teren za svoje kasnejše delovanje in poslovne stike; to ni moje, sem nekje prebral in se strinjam s tem mnenjem,
tolk o tem,
saj boš še o čem drugem pisala a ne? :)
21.08.2007 ob 17:43
sej tale kviz je kar tko… 50% vprašanj tako ali tako vsi kandidati isto podpirajo… zato je med kandidati dovolj že dva odgovora neodločeno in je rezultat čisto drugačen… pri meni se je pojavil najprej Gaspari… potem pa isto Kranjec…
21.08.2007 ob 17:49
chef … nič razburjat … pa jelinčila volit. dejstva so dejstva;)
nemirna … torej nisem edina? fajn:)
he … mark … ne skrbi … bomo našli še kako nepolitično temo … se mi zdi :-D
blogar … večina kvizov je kr tko … za zabavo … ampak … večina ljudi … tega ne dojame;)
21.08.2007 ob 22:48
Zadeva ne dela. Meni je napisalo, da se 68% strinjam s kandidatom X Y, potem sem preveril par drugih, ko sem X Y potem kliknil na seznamu je imel samo še 48% …
Sicer so pa politiki tudi ljudje in seveda jih vsako od teh vprašanj skrbi, tudi kot ljudi: zdravstvo in šolstvo, vojaki v Iraku, sodni zaostanki, cena vrtcev, klima na onkološkem in neprofitna stanovanja. Nič se ne naredi na lahko.
Težava nastane takrat, ko je treba tehtati, se odločiti, kaj narediti in na račun česa. Nekdo verjame, da bodo v prisotnosti privatnih šol, bolnic, tudi državne morale začeti delati bolje. Nekdo drug verjame, da bo država znala čudovito gospodariti z državnimi bolnicami in šolami.
Nekdo bi pocenil vrtce za povprečno premožne, nekdo drug bi s tem denarjem zgradili kako neprofitno stanovanje, ali pa celo nogometni stadion! Nekdo bi naredil zastonj vrtce ampak plačljivo univerzo. Nekdo je že prej naredil ravno obratno. Nekdo bi delil kredite za stanovanja, ki bi privedli do povečanja povpraševanja in višjih cen. Za vse, tudi za tiste, ki se ne bi kvalificirali za neprofitna …
Dileme torej na vsakem koraku in površno gledano dosti prostora za nerealne obljube. Ampak takole, generalno, se pa politiki delijo na tiste, ki zaupajo ljudem, in na tiste, ki zaupajo državi. In zanimivo za Slovenijo je, da ljudje bolj zaupajo tistim politikom, ki ne zaupajo njim, ampak zaupajo državi!
21.08.2007 ob 22:59
Hja, pa smo tam - taka razmišljanja mi velikokrat butajo po glavi…in hudiča, kje je recept za popravek? Težka je ta. Individualizem, potrošniška družba in kapital so poskrbeli, da je za marsikoga edina briga JAZ in dolgo nihče drug, žal velikokrat tudi v škodo drugega.
Kar črviči me, ko berem o stvareh, ki si jih prizadevam spreminjat, pa redkokdo vidi v mojih namerah iskrenost. Ljudje nimajo upanja, ne verjamejo, da ja v politiki sploh kdo pošten. Saj vem, norec ja. Res sem že večkrat obupal, saj sem bil do študijskih let itak totalno proti politiki. In kor idealist in realist (čudna kombinacija) sem jih v študentski politiki fasal kar krepko dvakrat - ŽAGANJE - ker Krajnc misli preveč s svojo glavo, trmari…a pošteni ljudje me niso izdali. Naprej me žene to, da se vseeno da kaj spremeniti, čeprav malenkosti. Ubija pa me nemoč. Vse možne izgovore si uredniki izmislijo, samo da ni treba objaviti kritike oblasti…
Jooooj, to moram jaz pisat na svojem blogu, če ne me Zloba pretepe, ker kradem plac tu :)
V glavnem:
Bravo Zloba in hvala, ker verjameš vame. To so tiste iskrice, ki mi dajejo moč.
Neverbalec - ta s programom je pa huda. Me ne boš tožil, če jo kdaj uporabim?
Nemirna res je - SAMI MORAMO KAJ NAREDITI!
Bit pameten v gostilni in ne hodit na volitve to je aktualno. A če sem že v gostilni se raje o politiki ne pogovarjam :)
Blogar, nič groznega ampak pišem se KRAJNC :)
Spoštovana druščina, se opravičujem za maratonski komentar - jebat ga, sem frišn in (še) zagnan bloger :)
21.08.2007 ob 23:18
Se pa še enkrat prijavljam k besedi. Se strinjam z Žigo, res je reba tehtati a je v Sloveniji to tehtanje včasih tako bi-polarno predstavljeno, da po moje kakega intelektualca kar sr…prime:
- če niste za jedrsko bodo pa termo-elektrarne
- če ste za mlade ste proti starim
- zakaj bogatim vrtec zastonj, bodo še bolj bogati
Žal.
In tako bo dokler bodo mediji postavljali vlade, delali reklamo samo parlamentarnim strankam in indoktrinirali rajo do amena.
SVOBODNO IN NEDOVISNO NOVINARSTVO - ?
Dokler bodo bralci, poslušalci in gledalci postavljani pred dejstva - tako je in nič drugače - tako dolgo lahko o tem le sanjamo.
Prav bi bilo predočiti dejstva, nabrati argumente, seznanjati…ljudstvo “na drugi strani” pa naj se samo odloči, naj samo presodi.
Ali mar s tem ravnanjem dajemo nezaupnico ljudstvu in trdimo, da ni sposobno presojati in razmišljati s svojo glavo?
NEPRILAGOJEN by Adi Smolar (my personal profile :)
Velikokrat o tem tuhtam a ni priložnosti deliti z javnostjo - hvala Bogu za Blog :)
22.08.2007 ob 09:30
o mater … in zdaj imam na blogu gospoda ministra in gospoda predsedniškega kandidata in jasno, od mene se pričakuje blazno pameten komentar. jaz … pa moj dolg jezik in zgodnja ura … :)
ne bom pametovala … za to se ne čutim poklicano … bom pa navrgla nekaj misli.
verjamem, da ‘ta politična’ … ni lahka. dileme so in tehta se, jasno. ampak - neke prioritete pač morajo obstajati - tudi v politiki. bolj kot se trudim … manj jih v sloveniji vidim. bo privatizacija zdravstva cena za izboljšanje socialnega položaja? bomo imeli nov nogometni stadion na račun manj neprofitnih stanovanj? meni se zdi … da nenehno ‘kupčkamo’ … malo tukaj … malo tam … naredimo pa bolj malo. nimamo ne stadiona (btw … s temami karikiram, izgradnja stadiona se mi pač ne zdi življenjskega pomena) … ne neprofitnih stanovanj (vsaj ne dovolj) … privatizirali bi tako šolstvo kot zdravstvo … da bi … dobili … kaj?
ja, priznam … ’socialno’ področje mi je bližje in mogoče enostavno ne vidim - širše slike. mogoče so prioritete naše vlade v gospodarstvu … ali na kakem drugem področju, ki ga ne poznam dovolj dobro, da bi ga razumela. ampak … če ga ne razumem jaz …. ki se imam za povprečno razmišljajočo prebivalko slovenije … mogoče … ne razume … večina. in če večina ne razume … imamo težavo. politike voli ljudstvo in ljudstvo ima pravico - vedeti … ne pa se iz medijev izvedeti, da se je vlada pogovarjala z nemci o luki koper in železnicah … za zaprtimi vrati … izjav za javnost … pa ne daje.
obveščenost, transparentnost … razlaga prioritet … mogoče … bi na tem področju začeli delati … pa bi se lažje pogovarjali o tem, ali prioritete v resnici obstajajo. pa tudi o tem, kdo komu zaupa, bi lažje sodili.
namen tega zapisa pa v osnovi ni bil … pljuvati po obstoječi politični srenji … ampak predvsem … sprožiti debato o apatiji, ki jo čutim … v družbi. najlažje je namreč biti kritičen … do vsega, kar nas obdaja … pa ne premakniti svoje riti.
22.08.2007 ob 11:46
do neke mere se strinjam, vseeno pa menim, da je tudi neudeleževanje na volitvah lahko politična poza in ne nujno odraz nezainteresiranosti in brezbrižnosti.
v to me je prepričal znan sociolog in predavatelj FDV, ki mi je nekoč dejal, da se že nekaj časa ne udeležuje volitev. na moje začudenje in vprašanje, kako si to kot sociolog, kritik družbe, publicist in občasni komentator političnega dogajanja sploh lahko ‘privošči’, mi je odvrnil (z malo več besedami, kot jih bom uporabil jaz), da nikoli in nikdar ne bo pristal na argument izbiranja najmanjšega zla in, da je ta pozicija pač njegova drža, katero menda tudi javno zagovarja. sem se trudil kaj pametnega nazaj povedat pa mi je ‘lajtunge’ zmanjkalo.
p.s. me je pa še nekaj zmotilo v tvojem tekstu - kje hudiča so se izgubila tropičja!? :)
22.08.2007 ob 15:19
Hej Darko, brez skrbi, ne bom te tožil, a brez zamere, tudi volil te ne bom.
22.08.2007 ob 21:44
[...] pa brezbrižnost iz naslova? Prebral sem zlobin blog in sem se odločil, da letos nekaj naredim za državo! Tako sem na vseh stojnicah, na katere [...]
22.08.2007 ob 22:21
Tale sosedov zapis me je spodbudil. Medtem, ko se razvija vse pa na političnem področju ostaja parlamentarna demokracija najvišji domet človeštva. Celo, če nas kaj vprašajo naše mnenje ni zavezujoče. Vprašanja pa svinjsko draga, kolikor pač stane organizacija referenduma.
O tistem sociologu sosed, si pa mislim naslednje; ker ne pristaja na argument izbiranja najmanjšega zla pač pristaja na to, da drugi izberejo večje zlo pa čeprav si nad vsem umije roke. Dokler je to edina igra jo je pač treba igrati. Če kdo misli, da jo lahko zamenja z boljšo pa lahko dela na tem. Mislim, da je poskusil lepo zapakirati navadno vzvišenost.
Avstralci imajo obvezne volitve pa jih imejmo še mi. Če moram to in ono vsako leto, poleg tega pa naredim še kup stvari, ki niso življenjskega pomena se bom pomujal tudi na volitve vsaka štiri leta. Volitve bi tudi lahko bile sponzorsko krite saj so zanimiv medijski dogodek ne pa, da osušijo proračun za cel oddelek pediatrije.
Referendume pa bi prepovedal, če nas ne bi vprašali vsaj deset stvari naenkrat. In mnenje bi moralo biti bolj zavezujoče v primeru, ko je stroka razdeljena na pol. Sicer pa le naj odloča (stroka) saj zato jo imamo le politiki naj te odločitve tudi upoštevajo.
Kar pa se tiče predsedniških kandidatov pa bi najraje volil tistega, ki bi temeljito rešil vsaj en konkreten problem.
22.08.2007 ob 22:25
@darko sorry my mistake :) se te še nisem dost zapomnu. :)